A jednak łupią. I to naprawdę dobrze

4 października 2016, 10:50

Urodzone na wolności, rehabilitowane bonobo potrafią skutecznie łupać orzechy. Poziomem umiejętności nie odbiegają od dzikich szympansów.



Gołębie odróżniają słowa od niesłów

19 września 2016, 11:46

Przetwarzając wzrokowo kombinacje liter, gołębie mogą się nauczyć odróżniania prawdziwych słów i niesłów.


Zdrowsza dieta pozwala lepiej czytać

14 września 2016, 11:17

Zdrowa dieta wiąże się z lepszą umiejętnością czytania w pierwszych latach szkoły.


Sprzętowa akceleracja międzyrdzeniowa

8 września 2016, 10:50

Badacze z Intela i North Carolina State University (NCSU) opracowali nową sprzętową metodę znacznego przyspieszenia komunikacji pomiędzy rdzeniami procesora.


Dzieci z niską wagą urodzeniową mniej aktywne na późniejszych etapach życia

5 września 2016, 10:09

Osoby z niską wagą urodzeniową rzadziej są dobre w sporcie w szkole i rzadziej ćwiczą na późniejszych etapach życia.


Marihuana rozleniwia

25 sierpnia 2016, 09:13

W przekonaniu, że marihuana powoduje rozleniwienie może być sporo prawdy. Przynajmniej w odniesieniu do szczurów laboratoryjnych. Takie wnioski płyną z badań opublikowanych w Journal of Psychiatry and Neuroscience.


Majowie mieli swojego Kopernika?

19 sierpnia 2016, 09:33

Profesor Gerardo Aldana, antropolog z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Barbara uważa, że Tablica Wenus jest źle rozumiana, a jej znaczenie niedoceniane. Zdaniem Aldany Tablica Wenus prezentuje znaczące osiągnięcie matematyczne Majów i jest wyjątkowym osiągnięciem ich kultury.


Anatomia mózgu

Ćwiczenia pomagają zwalczyć poznawcze objawy schizofrenii

12 sierpnia 2016, 10:12

Ćwiczenia aerobowe znacząco poprawiają działanie mózgu osób chorych na schizofrenię.


Nie taka Betty mądra, jak ją przedstawiali?

11 sierpnia 2016, 12:49

Biolodzy z St Andrews University zaobserwowali, że dzikie wrony brodate (Corvus moneduloides) często wytwarzają narzędzia, co oznacza, że opisana w 2002 r. przez zespół z Uniwersytetu w Oksfordzie Betty nie była tak odkrywcza, jak się wtedy wydawało.


Nauka, nie ewolucja, kluczowa dla przetrwania

5 sierpnia 2016, 05:00

Badania genetyczne dowodzą, że dla przetrwania słoni przemierzających namibijskie pustynie kluczowe znaczenie ma przekazywanie wiedzy, a nie ewolucja. A to oznacza, że ich ochrona przed kłusownikami i myśliwymi jest szczególnie istotna, gdyż do przetrwania słoni niezbędne są starsze doświadczone osobniki.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy